قالب شرکتی وردپرس | خرید قالب وردپرس شرکتی

کیان تم برتریم فروشگاه قالب وردپرس شرکتی و پوسته وردپرس شرکتی و قالب شرکتی وردپرس

قالب شرکتی وردپرس | خرید قالب وردپرس شرکتی

کیان تم برتریم فروشگاه قالب وردپرس شرکتی و پوسته وردپرس شرکتی و قالب شرکتی وردپرس

سیستم مدیریت محتوا

سیستم مدیریت محتوا چیست ؟ سیستم مدیریت محتوا ترجمه عبارت Content Management System یا CMS می باشد، و به معنای سیستم نرم افزاری ای است که به کمک آن محتوا و داده ها مدیریت می شود و نیز به نرم افزار هایی گفته می شوند که نظام قابل مدیریتی را در ثبت، بروزرسانی و بازیابی محتوا فراهم می آورند. سیستم مدیریت محتوا فقط و فقط کاربرد مدیریت محتوای وب سایت های اینترنتی نبوده و صرفا یک نمونه از این گونه سیستم های مدیریت محتوا می باشد. که البته در این مقاله سیستم مدیریت محتوا وب سایت ها مد نظر ما می باشد که در ادامه توضیحات کاملی را خدمت شما خواهیم داد و به بررسی سیستم مدیریت محتوای وردپرس می پردازیم.

سیستم مدیریت محتوا

دلایل نیاز ما به سیستم مدیریت محتوا ( CMS )

سیستم مدیریت محتوا موتور یک وب سایت محسوب میشود و شما بدون داشتن سیستم مدیریت محتوا نمیتوانید سایت را مدیریت کنید. اگر تاکنون وب سایت وردپرسی را مدیریت کرده باشید کاملا با این موضوع آشنا خواهید بود (وردپرس سیستم مدیریت محتوای سایت شما بوده) و شما از طریق آن میتوانید سایتتان را مدیریت کنید.

cms ها چه امکاناتی دارند؟

ما در زمینه وب تعداد بیشماری سیستم مدیریت محتوا داریم که هر یک ویژگی ها و قابلیت هایی را دارد برخی رایگان و برخی غیر رایگان بوده اما هیچ استانداردی برای یک سیستم میریت محتوا تعیین نشده و به همین دلیل هر یک دارای امکانات خاصی می باشند اما همه با یک هدف آن هم مدیریت سایت طراحی شده اند.

وظیفه اصلی cms ها

معروف ترین cms ها

  • وردپرس (wordpress)(رایگان)
  • مامبو (mambo)(رایگان)
  • جوملا (Joomla)(رایگان)
  • پی اچ پی نیوک (php Nuke)(رایگان)
  • موول تایپ (MovableType)
  • و…

سیستم مدیریت محتوا

بیش از ۵۰ درصد کلیه سایت‌های موجود در اینترنت به تنهایی توسط سیستم مدیریت محتوای وردپرس ایجاد شده‌اند. این موضوع نشان می‌دهد که نخستین گزینه‌ی پیش روی صاحبان کسب و کارها برای ایجاد یک سایت جدید استفاده از این ابزارها است. انتخاب گزینه‌های دیگر و به طور ویژه برنامه‌نویسی سفارشی به دلیل مواردی که شرح آن پیش‌تر گفته شد، می‌بایست با احتیاط بیشتر و پس از بررسی و مشاوره با متخصصان، به انجام برسد.

مزایای استفاده از سیستم مدیریت محتوا آماده نسبت به سیستم میریت محتوای اختصاصی

در موارد اندکی پیش خواهد آمد که امکان استفاده از سیستم های مدیریت محتوای وجود نداشته باشد. ولی در اکثر مواقع وب سایت ها با استفاده از سیستم های مدیریت محتوای موجود قابل اجرا و پیاده سازی می باشند.

در این قسمت چند مورد از مزایای استفاده از سیستم مدیریت محتوا آماده نسبت به سیستم میریت محتوای اختصاصی را برایتان شرح میدهیم:

  • صرفه جویی در زمان: طراحی و راه اندازی یک سایت با سیستم مدیریت محتوای اختصاصی زمان زیادی را در بر خواهد داشت و ممکن است طراحی یک سایت با سیستم مدیریت محتوای اختصاصی حدودا چندین ماه زمان خواهد برد در صورتی که طراحی و راه اندازی یک سایت با سیستم مدیریت محتوای آماده حتی با یک طرح و امکانات اختصاصی بیشتر از 1 ماه زمان نیاز ندارد. حتی در مواردی مانند کیان تم با استفاده از قالب وردپرس آماده و سیستم میریت محتوای وردپرس در کمتر از 1 ساعت سایت شما راه اندازی خواهد شد. با این توصیف هزینه طراحی و پیاده سازی یک سایت به شدت کاهش می یابد.
  • پشتیبانی مطمئن :با توجه به اینکه طراحی سایت با سیستم مدیریت محتوای اختصاصی توسط یک گروه فقط برای شما انجام خواهد شد و برای دیگر وب سایت ها استفاده نمیشود لذا در صورتی عدم دسترسی به طراح به هر دلیلی دیگر هیج شخص دیگری نیز نخواهد توانست وب سایتی که دیگران نوشته اند را پشتیبانی کند اما در استفاده از سیستم های مدیریت محتوای آماده مانند وردپرس متخصصین بسیاری وجود دارند که این سیستم را پشتیبانی کرده و در صورت بروز مشکل شما را راهنمایی خواهند کرد و البته با توجه به همه گیر شدن وردپرس و استفاده از قالب وردپرس برای ایجاد سایت، طراحان این سیستم مدیریت محتوا همواره در حال بروزرسانی آن هستند.
  • انعطاف پذیری بیشتر : سیستم هایی همچون وردپرس و یا جوملا بسیار انعطاف پذیر بوده زیرا برای کاربر خاصی طراحی نشده و برای هر نوع سایتی میتواند از این سیستم مدیریت محتوا استفاده کرد در حالی که در سیستم های اختصاصی فقط با توجه به نیازهای یک کسب و کار طراحی شده و قابل استفاده برای دیگر وب سایت ها نبوده.
  • امنیت بالا : با توجه به اینکه برخی از سیستم های مدیریت محتوا همه گیر شده و استفاده از آن بسیار زیاد شده است طراحان آن سیستم ها همواره در حال بروزرسانی و رفع مشکلات امنیتی و رفع ایرادات آن هستند و در کل تامین امنیت وب سایت هایی با سیستم مدیریت محتوای اختصاصی بسیار دشوار و هزینه بر بوده پس نه برای شرکت طراح و نه برای مشتری استفاده از سیستم مدیریت محتوای اختصاصی بصرفه خواهد بود.
  • اطمینان از براورده شدن نیاز های شما : در زمان طراحی شما میدانید که چه امکاناتی نیاز دارید سفارش خود را به یک شرکت طراح سایت میدهید و می خواهید تا وب سایت اختصاصی برای شما طراحی کنند اما نمی دانید پس از چندین ماه آنچه میخواهید برآورده خواهد شد یا خیر و آیا محصول نهایی، همان چیزی است که شما در ذهن می پروراندید. این در حالی است که وقتی شما طراحی سایت خود را با یک سیستم مدیریت محتوا آماده انجام می دهید، می دانید و می بینید چه چیزی را خریداری می کنید. و حتی با یک سرچ کوچک در اینترنت میتوانید به راحتی سیستم مدیریت محتوای مورد نیازتان را بررسی و انتخاب کنید.
  • وجود مستندات و آموزش ها : یک سیستم مدیریت محتوا بهتر است کمی عمومی باشد تا در صورت نیاز بتوانید آموزش هایی در رابطه با آن در اینترنت بیابید و بدون دانش برنامه نویسی سایت خود را که با آن سیستم مدیریت محتوا راه اندازی شده را مدیریت کنید.

نتیجه گیری: میتوان گفت وردپرس بهترین سیستم مدیریت محتوا می باشد که میتوان با آن یک سایت را راه اندازی کرد.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.